A/B tesztelés – Webkonf 2012.

Október 20-án a Magyarországi Web Konferencián tartottam előadást az A/B tesztelésről. A prezentáció alapját az itt korábban megjelent cikkeim alkották, néhány aktualitással kiegészítve.

Érdekes volt látni azt, hogy az elmúlt évben a UI/UX szekció a legkisebb előadóban kapott helyett, míg idén ez a blokk már a legnagyobb, 330 fős terembe került – az érdeklődők száma pedig igazolta is a szervezők ezen döntését.

Gócza Zoltán a Kétszer mérj, egyszer vágj – adatokkal a jobb designért című előadásában szintén kitért az A/B tesztelésre, bizonyos pontokon egyeztek, máshol kissé eltértek a tapasztalataink. Sajnos Zoli nem tudott a délutáni szekcióig maradni, pedig érdekes lett volna egy konstruktív vitával zárni a témát.

A prezentációm elérhető a SlideShare-en:

A részletes program a többi előadás anyagával a konferencia oldalán található.

Gyakorlati tanácsok A/B teszteléshez

Az előző bejegyezésben az A/B tesztelés alapjait mutattam be. A gyakorlati alkalmazás során előfordulhat pár tipikus eset, amelyre megéri előre felkészülni.

Hogyan teszteljünk, és hogyan ne?

Egyetlen jelentős különbség: Az eredeti és a módosított változat egyetlen jól meghatározható ponton különbözzön egymástól. Ha több változatás történik, akkor az átalakítás csak összességében értékelhető, így az egyes elemek szerepéről nem kapunk információt.

(tovább…)

Ne tippelj: az A/B tesztelés tényeket ad a kezedbe

A weboldalak, szolgáltatások fejlesztése közben rendszeresen merülnek fel olyan ötletek, amelyek egy-egy funkció, szövegrész vagy vizuális elem megváltoztatásáról szólnak.

Mi lenne ha a “Kosár” helyett azt írnánk a gombra, hogy “Beteszem a kosárba”…?

Legtöbbször a megérzéseink vagy tapasztalataink alapján tippeljük meg, hogy mi lesz a hatás, azonban tudatosan fejleszteni csak mérések és eredmények alapján lehet. Ilyen esetekben lehet hasznos eszköz az A/B tesztelés (vagy split tesztelés), amelynek alkalmazásával tényekre alapozva hozhatunk döntéseket.

(tovább…)