A bannervakság nem csak a hirdetőre veszélyes

A jelenség, hogy a felhasználók egyre kevésbé dolgozzák fel a bannerekben megjelenő tartalmakat, több kutatás során is bizonyítást nyert. Ez a tendencia azonban nem csak a hirdetők számára érdekes, hiszen nem csak a hirdetések konverziós arányát rontja.

Ha úgy jelenítünk meg valamit, hogy azt a látogató tudatosan, vagy akár tudat alatt bannernek érzékeli – annak ellenére, hogy nem reklámot tartalmaz – akkor ezzel az adott elem hatékonyságát is korlátozzuk.

Mi az a bannervakság?

Bannervakságnak nevezzük azt a viselkedést, hogy a felhasználók nem veszik észre, nem olvassák el és dolgozzák fel azokat az információkat, amelyek egy banneren szerepelnek, akkor sem ha az jól láthatóan a látóterükben van. A kizárás lehet tudatos vagy tudat alatti, de minden esetben egy tanult viselkedési minta, amely az internetezés során alakul ki.

(tovább…)

Az olvasáshoz szükséges idő

IdőAz űrlapok, kérdőívek, regisztrációs felületek kialakításánál a lépések számának, illetve a kitöltéshez szükséges idő feltüntetése növeli a konverziós arányt. Ez a felhasználói felületeket tervező szakemberek körében ismert, és többszörösen alátámasztott tény.

Az, hogy egy ehhez hasonló megoldás hatással lehet a szöveges tartalom elolvasására is, egy új – és úgy tűnik eredményes – megközelítés.

Korábban én is írtam egy bejegyzést arról a problémáról, hogy a látogatók általában nem olvassák végig a szöveges tartalmakat, ezért célszerű mindenféle praktikákat alkalmazni.

A már említetteken kívül egy újabb megoldásra bukkantam rá Brian Clay blogjában, az Estimated reading time in web design című írásban.

Az olvasáshoz szükséges idő kiírása

A szerző az űrlapok, kérdőívek, regisztrációs folyamatok esetén sikeresen alkalmazott technikát tesztelte le szöveges oldalakon: előre kijelezte a “feldolgozáshoz” szükséges időtartamot.

Ehhez egy rövid PHP kódot gyártott, ami az oldal tartalmát és az átlagos olvasási sebességet alapul véve kiszámítja, és kiírja az olvasáshoz szükséges becsült időtartamot.

Az eredmény meglepő: az oldalon töltött idő ezen kis fejlesztésnek köszönhetően 13.8%-kal nőtt, a felhasználói aktivitás (Twitter követés, blog feliratkozás, stb.) 66.7%-kal nőtt.

Az utóbbi talán annak az egyszerű változásnak köszönhető, hogy a látogatók nagyobb hányada olvasta el figyelmesen a tartalmat, majd értékelte azt pozitívan. Aki nem olvasta végig, az eddig értelemszerűen nem figyelt fel a minőségre, nem érezte úgy, hogy további figyelmet igényel és érdemel.

Az eredeti blog bejegyzés: Brian Cray – Estimated reading time in web design

A felhasználó nem olvas!

A felhasználó nem olvasAz emberek olvasnak…

…gondoljuk, amikor különböző információkat teszünk közzé egy weboldalon. Sajnos nem igaz, az emberek nem olvasnak, sem az offline világban, sem az interneten.

Talán kicsit sarkítottam, de gondoljuk végig a következőket:

Ha a kezünkbe veszünk bármilyen eszközt, mit teszünk? Általában nem a felhasználók számára írt útmutató türelmes végigolvasásával kezdjük, hanem megpróbáljuk használni a készüléket. Azonnal eredményt akarunk, elérni azt a célt, amiért az adott eszközt megvettük. Ha nem sikerül elsőre működésre bírni, akkor egy darabig próbálkozunk, a felhasználói útmutatóhoz csak a legvégső esetben nyúlunk.

(tovább…)