Egyre többen számolnak a webergonómiával

Az elmúlt években, ha weboldalak fejlesztéséről, optimalizálásáról, a sikeresség növeléséről volt szó, akkor a sláger téma egyértelműen a SEO, a keresőoptimalizálás volt. Ahogy azt az oldal “vezércikkének” is nevezhető bejegyzésben kifejtettem, ez valóban fontos pont, de önmagában nem elégséges (lásd: A felhasználónak mindig igaza van!)

Az utóbbi időben szerencsére egyre több blogban, konferencián, meetupon és egyéb rendezvényen kapnak hangsúlyt a használhatósághoz kapcsolódó témakörök.

A legutóbbi MeetOFF után Mazsi és Takács Dani kerestek meg azzal, hogy egy néhány napos szabadegyetemet szerveznek elsősorban könyvtárosok számára, és szeretnének felkérni egy előadásra.

(tovább…)

A bannervakság nem csak a hirdetőre veszélyes

A jelenség, hogy a felhasználók egyre kevésbé dolgozzák fel a bannerekben megjelenő tartalmakat, több kutatás során is bizonyítást nyert. Ez a tendencia azonban nem csak a hirdetők számára érdekes, hiszen nem csak a hirdetések konverziós arányát rontja.

Ha úgy jelenítünk meg valamit, hogy azt a látogató tudatosan, vagy akár tudat alatt bannernek érzékeli – annak ellenére, hogy nem reklámot tartalmaz – akkor ezzel az adott elem hatékonyságát is korlátozzuk.

Mi az a bannervakság?

Bannervakságnak nevezzük azt a viselkedést, hogy a felhasználók nem veszik észre, nem olvassák el és dolgozzák fel azokat az információkat, amelyek egy banneren szerepelnek, akkor sem ha az jól láthatóan a látóterükben van. A kizárás lehet tudatos vagy tudat alatti, de minden esetben egy tanult viselkedési minta, amely az internetezés során alakul ki.

(tovább…)

A felhasználónak mindig igaza van!

A usability hatása a felhasználói elégedettségre

2011. szeptemberében érkezett a felkérés a Magyarországi Web Konferencia szervezőitől, hogy tartsak előadást a rendezvényen a használhatóságról. Mivel ennél szigorúbb megkötés nem volt, rövid gondolkodás után úgy döntöttem, kezdjük az alapoknál: vizsgáljuk meg mi is az a usability és miért van szükségünk arra, hogy foglalkozzunk vele.

Jelen cikk a konferencián elhangzott előadás szöveges átirata.

Ha az ügyfelek elégedettségéről van szó, szinte minden alkalommal elhangzik:

„Az ügyfélnek mindig igaza van!”

“Az elégedett ügyfél a legjobb reklám!”

Ha egy weboldal tulajdonosai, üzemeltetői, fejlesztői vagyunk, akkor az ügyfelünk a látogató.

Hogyan tehetjük elégedetté a látogatókat és ezzel sikeressé a weboldalunkat?

(tovább…)