A felhasználónak mindig igaza van!

A usability hatása a felhasználói elégedettségre

2011. szeptemberében érkezett a felkérés a Magyarországi Web Konferencia szervezőitől, hogy tartsak előadást a rendezvényen a használhatóságról. Mivel ennél szigorúbb megkötés nem volt, rövid gondolkodás után úgy döntöttem, kezdjük az alapoknál: vizsgáljuk meg mi is az a usability és miért van szükségünk arra, hogy foglalkozzunk vele.

Jelen cikk a konferencián elhangzott előadás szöveges átirata.

Ha az ügyfelek elégedettségéről van szó, szinte minden alkalommal elhangzik:

„Az ügyfélnek mindig igaza van!”

“Az elégedett ügyfél a legjobb reklám!”

Ha egy weboldal tulajdonosai, üzemeltetői, fejlesztői vagyunk, akkor az ügyfelünk a látogató.

Hogyan tehetjük elégedetté a látogatókat és ezzel sikeressé a weboldalunkat?

(tovább…)