Mi legyen egy webshop termékoldalán?

Az elmúlt hetekben egy magyar webshop termékoldalának elemzésébe, újratervezésébe kezdtünk bele. A vizuális tervezés előtt egy meglehetősen nehéz, ám alapvető kérdéssel néztünk szembe: milyen információk, funkciók legyenek a termékoldalon, és mik azok amiket száműzni kell?

A válasz nyilván minden esetben más – függ a webshop tartalmától, felépítésétől, az árucikkek sajátosságaitól, valamint a célközönségtől is – a látogató célja azonban minden esetben ugyanaz.

Mi a felhasználó célja az oldalon?

Egy webshop termékoldalát a látogató a következő két alapvető céllal keresi fel:

  1. Információt keres a termék jellemzőiről, funkcióiról, kinézetéről, áráról, hogy eldönthesse, hogy megfelel-e az igényeinek és lehetőségeinek
  2. Meg szeretné vásárolni a kiválasztott terméket